CookiesAccept

pliki cookies

Nasza strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka). Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Polityka prywatności…

Rozumiem

  • Drukuj, Email

Mikrolokalizacja nie jest zupełnie nowym pojęciem, jednak w połączeniu ze specjalnymi nadajnikami, tzw. beacon’ami, zyskała nowe, praktyczne oblicze. Rozlokowane w pomieszczeniach nadajniki wysyłają dane do użytkowników aplikacji, dzięki czemu możliwe jest nawiązanie interakcji oraz przekazywanie informacji wartościowych dla danego użytkownika. Mikrolokalizacja znajduje zastosowanie w różnorodnych sektorach rynku, a wspólnym mianownikiem zróżnicowanych wdrożeń jest to, że podnoszą komfort i jakość użytkowania, ale przede wszystkim stanowią źródło spersonalizowanych informacji.  

 

Znaczącą rolę w rozwoju aplikacji bazujących na mikrolokalizacji odgrywa ogólna popularność smartfonów. Zgodnie z raportem „Marketing mobilny w Polsce 2013/2014” przygotowanym pod patronatem TNS Polska na koniec 2013 roku liczba smartfonów w Polsce wyniosła około 13,5 miliona, czyli blisko 1/3 populacji całego kraju.

Dzięki mikrolokalizacji problemy z odnalezieniem się w gąszczu urzędowych korytarzy okazują się przeszłością. Aplikacja pomaga odszukać konkretny pokój, jednocześnie wyznaczając optymalną trasę, co znacznie przyspiesza załatwianie spraw urzędowych. Z kolei mikrolokalizacja zastosowana w aplikacjach dla muzeów pozwala oprowadzać po obiekcie i kolejnych eksponatach w czasie rzeczywistym. Natomiast na znacznie większą skalę technologia ta ma zastosowanie w ramach wirtualnej mapy miasta. 

Nie sposób nie zauważyć potencjału jaki technologia mikrolokalizacji ma w dziedzinie handlu. Mowa tu w szczególności o sieciach handlowych, które chcą dywersyfikować działania sprzedażowe poprzez rozwój tradycyjnego kanału sprzedaży w placówkach stacjonarnych. Ogólne rozpowszechnienie smartfonów w połączeniu z rozwijającą się na naszych oczach technologią mikrolokalizacji stanowi realną perspektywę wzrostu dla sektora retail. Spersonalizowane powitania, przypomnienia, oferty oraz promocje w zależności od działu sklepu, w którym znajduje się użytkownik aplikacji, to jeden z możliwych kierunków rozwoju. Tym sposobem, Klient może np. szybciej odnaleźć produkt, którym jest potencjalnie zainteresowany, natomiast sieć handlowa zyskuje kolejną szansę sprzedażową. Dodatkowo, mikrolokalizacja znajduje zastosowanie gdy Klient zapomni, gdzie zaparkował samochód, ponieważ aplikacja pomoże odnaleźć miejsce parkingowe. Tego typu funkcjonalności nie tylko usprawnią proces zakupów, ale pozwalają na budowanie trwałej relacji z Klientem, co z racji skali prowadzonej działalności, nie było dotychczas możliwe w sieciach handlowych. 

Co ciekawe, technologia mikrolokalizacji dotarła w tym roku nawet na brazylijskie plaże. A to za sprawą aplikacji mobilnej, której głównym założeniem jest umożliwić rodzicom monitorowanie czy ich dzieci nie oddalają się zbyt daleko. Dzięki specjalnym opaskom, rodzice są informowani jeśli pociechy przekroczą dopuszczalną odległość zdefiniowaną w aplikacji. 

W najbliższym czasie z pewnością niejednokrotnie usłyszymy o nowatorskich rozwiązaniach bazujących na mikrolokalizacji. Regularne badania oraz innowacyjne wdrożenia w różnych sektorach pokazują, że stanowi ona przełom technologiczny w mobilnym dostępie do usług.  

 

Infinite Sp. z o.o.

Centrala firmy: 

ul. Projektowa 1

20-209 Lublin
tel: 81 745 17 50

Biuro Handlowe:

ul. Trębacka 4
00-074 Warszawa

e-mail: info@infinite.pl

   
  KRS: 0000016222 NIP: 946-18-94-773 REGON: 430801543 
Wysokość kapitału zakładowego Spółki: 8 341 500 zł 
Wysokość kapitału wpłaconego Spółki: 8 341 500 zł
 

Zaloguj