Infinite wykonuje Platformę Elektronicznego Fakturowania, która będzie służyć do obsługi i dokumentowania procesu realizacji przez zamawiających i wykonawców dostaw publicznych w fazie po udzieleniu zamówienia. Platforma będzie funkcjonować zgodnie ze standardami stowarzyszenia Open PEPPOL oraz wytycznymi MPiT.

 

Celem projektu jest wprowadzenie faktur elektronicznych w relacjach z administracją publiczną. Jako Infinite od lat umożliwiamy wymianę faktur pomiędzy podmiotami w obszarze B2B. Tym bardziej cieszy nas fakt, że będziemy mogli wykorzystać dotychczas zdobyte doświadczenie w nowym projekcie rządowym. – komentuje Grzegorz Sztorc z Infinite.

 

Z dniem 18 kwietnia 2019, wszystkie Jednostki Administracji Publicznej będą miały obowiązek posiadania konta na Platformie Elektronicznego Fakturowania. Każdy, kto dostarcza usługi lub produkty będzie mógł przesłać fakturę elektroniczną poprzez PEF, wystarczy że założy założyć konto na platformie. Zarówno dostawcy jak i odbiorcy będą korzystać z tworzonego narzędzia bezpłatnie.

 

Uruchomienie PEF jest konsekwencją Dyrektywy 2014/55/UE Rady i Parlamentu Europejskiego o elektronicznym fakturowaniu w dostawach publicznych, która wprowadza obowiązek odbioru ustrukturyzowanych faktur elektronicznych przez kupującego.

Zaloguj