SIG – lider dystrybucji specjalistycznych materiałów budowlanych, obsługujący sektor budowlany i konstrukcyjny w całej Europie. Firma jest częścią międzynarodowego koncernu SIG plc z siedzibą w Wielkiej Brytanii, który istnieje od 1956 roku i notowany jest na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Grupa SIG obecna jest w 9 krajach Europy, tworząc rozległą sieć oddziałów handlowych, m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Beneluksie, Francji, Irlandii. Gwarantuje sprawną obsługę na każdym etapie prowadzonych prac budowlanych i wykończeniowych od małych obiektów po potężne inwestycje - hale sportowe, centra handlowe, lotniska. SIG od kilku lat rozwija się w modelu sprzedaży wielokanałowej, obejmującym zarówno tradycyjne metody sprzedaży, jak i dynamiczny rozwój sprzedaży e-commerce.
SIG zdecydował się zmienić operatora EDI ze względu na planowaną migrację systemu ERP i związane z tym wyzwania technologiczne. Dotychczasowe rozwiązanie generowało problemy, szczególnie w obszarach takich jak format zamówień, walidacja danych, oraz ograniczenia w systemie zarządzania dokumentami.
Infinite wdrożyło kompleksowe rozwiązanie EDI, obejmujące wiele elementów niestandardowych, które wynikały specyfikacji działalności firmy SIG. Wdrożenie objęło między innymi:
Wdrożenie systemu EDI (Electronic Data Interchange) umożliwiło SIG automatyczną wymianę danych z dostawcami. SIG wykorzystuje obecnie komunikaty INVOICE oraz ORDERS, a wspólnie z głównymi dostawcami planuje testy kolejnych komunikatów. Obecnie już połowa zamówień zakupowych trafia do dostawców z wykorzystaniem EDI. Jest to szybka, wygodna i skuteczna forma przekazywania zamówień.