Zainspiruj się historiami klientów Infinite

SIG zmienia operatora EDI

Autor: Admin | 2025-08-08 09:10:51

SIG – lider dystrybucji specjalistycznych materiałów budowlanych, obsługujący sektor budowlany i konstrukcyjny w całej Europie. Firma jest częścią międzynarodowego koncernu SIG plc z siedzibą w Wielkiej Brytanii, który istnieje od 1956 roku i notowany jest na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Grupa SIG obecna jest w 9 krajach Europy, tworząc rozległą sieć oddziałów handlowych, m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Beneluksie, Francji, Irlandii. Gwarantuje sprawną obsługę na każdym etapie prowadzonych prac budowlanych i wykończeniowych od małych obiektów po potężne inwestycje - hale sportowe, centra handlowe, lotniska. SIG od kilku lat rozwija się w modelu sprzedaży wielokanałowej, obejmującym zarówno tradycyjne metody sprzedaży, jak i dynamiczny rozwój sprzedaży e-commerce.

Wyzwanie: Zmiana operatora EDI

SIG zdecydował się zmienić operatora EDI ze względu na planowaną migrację systemu ERP i związane z tym wyzwania technologiczne. Dotychczasowe rozwiązanie generowało problemy, szczególnie w obszarach takich jak format zamówień, walidacja danych, oraz ograniczenia w systemie zarządzania dokumentami.

Rozwiązanie: Infinite EDI przy wielu niestandardowych elementach

Infinite wdrożyło kompleksowe rozwiązanie EDI, obejmujące wiele elementów niestandardowych, które wynikały specyfikacji działalności firmy SIG. Wdrożenie objęło między innymi:

  • Walidację zamówień:
    • Automatyczne zatrzymywanie i generowanie monitów przy błędnych zamówieniach, np. brakującym kodzie EAN.
  • Mapowanie miejsc dostawy:
    • Dostosowanie niestandardowych danych dotyczących ostatecznego miejsca dostawy do standardu SIG, co wyeliminowało wcześniejsze problemy techniczne wynikające z rozwiązań historycznych.
  • Ignorowanie nadmiarowych pól:
    • W fakturach przychodzących od dostawców, Infinite wdrożyło mechanizmy ignorowania nadmiarowych, nieistotnych pól, umożliwiając SIG automatyczną obsługę dokumentów bez konieczności ręcznych korekt.
  • Uzupełnianie kodów EAN:
    • Automatyczne dodawanie brakujących kodów EAN do zamówień zawierających specjalne indeksy transportowe, co umożliwiło dostawcom sprawniejszą obsługę zamówień.
  • Nowoczesna transmisja danych:
    • Zamówienia realizowane są poprzez REST API z wymianą dokumentów w formacie JSON. Dzięki temu proces przesyłania danych jest przejrzysty, szybki oraz umożliwia błyskawiczną reakcję w razie problemów.
  • Tradycyjna transmisja faktur:
    • Faktury wysyłane są w formacie XML zgodnym ze standardem obowiązującym w SIG, po wcześniejszej automatycznej walidacji poprawności danych.
  • Archiwizacja dokumentów:
    • Rozwiązanie obejmuje również długoterminową archiwizację dokumentów w formacie spełniającym wymagania regulacyjne.

Efekty: Automatyzacja procesów w ramach łańcucha dostaw

Wdrożenie systemu EDI (Electronic Data Interchange) umożliwiło SIG automatyczną wymianę danych z dostawcami. SIG wykorzystuje obecnie komunikaty INVOICE oraz ORDERS, a wspólnie z głównymi dostawcami planuje testy kolejnych komunikatów. Obecnie już połowa zamówień zakupowych trafia do dostawców z wykorzystaniem EDI. Jest to szybka, wygodna i skuteczna forma przekazywania zamówień.