12 kwietnia 2025 r. Ministerstwo Finansów opublikowało komunikat prasowy, w którym ogłoszono zaktualizowany harmonogram wdrożenia obowiązkowego e-fakturowania za pośrednictwem Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Informacja ta została ogłoszona po publikacji interpelacji nr 8479 z 31 marca oraz po przedstawieniu projektu ustawy z 11 kwietnia, który wprowadza istotne zmiany w zakresie obowiązków związanych z KSeF.
📅 1 lutego 2026 r. – obowiązek dla dużych podatników, których wartość sprzedaży w 2024 r. przekroczyła 200 mln zł (z VAT).
📅 1 kwietnia 2026 r. – obowiązek dla wszystkich pozostałych przedsiębiorców, z wyłączeniem podatników cyfrowo wykluczonych.
📅 1 stycznia 2027 r. – obowiązek dla najmniejszych podatników (cyfrowo wykluczonych), którzy wystawiają faktury o wartości do 450 zł i osiągają miesięczną sprzedaż poniżej 10 000 zł.
Czerwiec 2025 – ogłoszenie nowych funkcjonalności KSeF 2.0, które wejdą w życie od 1 lutego 2026 r.
30 września 2025 – rozpoczęcie testów API dla integratorów i dużych firm.
1 listopada 2025 – udostępnienie testowej wersji Aplikacji Podatnika KSeF 2.0.
1 listopada 2025 – możliwość ubiegania się o certyfikaty wystawcy faktur, wymagane przy awariach systemu.
Możliwość wystawiania faktur z kas rejestrujących do końca 2026 r.
Odroczenie obowiązku podawania numeru KSeF w tytule przelewu – również do końca 2026 r.
Utrzymanie trybu „offline24” jako funkcji opcjonalnej na stałe.
E-fakturowanie w transakcjach B2C (z konsumentami) pozostaje dobrowolne.
Nowa możliwość dołączania załączników do faktury w KSeF – przydatna m.in. dla branży medialnej, telekomunikacyjnej i faktur zbiorczych.
Obowiązek podawania NIP-u jednostki organizacyjnej JST – zmiana schemy e-faktury (dodanie elementu Entity3).
Podwyższenie limitu zwolnienia z VAT – z 200 000 zł do 240 000 zł.
Przedsiębiorcy, w szczególności duże firmy, powinni już teraz rozpocząć przygotowania do wdrożenia nowych wymagań technicznych i prawnych w ramach KSeF – pierwsze obowiązki zaczną obowiązywać już 1 lutego 2026 r.