branża nieruchomości
Podpis elektroniczny na tablecie dla biur nieruchomości
Agenci nieruchomości na co dzień pracują w oparciu o papierowe dokumenty. Każdego dnia zmagają się ze stosem papierów. Kilkaset kartek miesięcznie jest drukowanych, skanowanych, kserowanych oraz przepisywanie do systemu. Pracownicy firmy wybierając się na spotkanie z klientami zabierają dokumenty papierowe wraz z załącznikami. Obecnie najistotniejszym celem jest przyśpieszenie procesu realizacji umów oraz organizacja pracy w rozproszonym środowisku. Wdrożenie podpisu elektronicznego dla biur nieruchomości skróciło czas zawarcia umowy o 30%*. Przyczyniło się też do podniesienia jakości pracy agentów nieruchomości, z których aż 80%* podkreśliło łatwość obsługi nowego procesu, a 40%* doceniło możliwość zawarcia umowy bez użycia ani jednej kartki.
Skracamy czas procesowania umów agentów nieruchomości o 90%
Jak wygląda proces?
Korzyści dla biura
- Wszystkie dokumenty przechowywane w bezpieczny sposób na serwerach.
- Brak zagubionych dokumentów.
- Po zawarciu transakcji mamy dostęp do wszystkich danych zawartych w dokumentach.
- Pracownicy działają na jednolitych i aktualnych dokumentach.
- Podpis jest zaszyfrowany w dokument PDF, PDF jest zabezpieczony certyfikatem cyfrowym.
- Dzięki aplikacji proces podpisywania umowy staje się szybszy.
- Poprzez raporty możemy śledzić efektywność pracy agentów.
- Kontrola nad rozproszoną organizacją.
- Możliwość integracji z innymi systemami biura nieruchomości.
Korzyści dla agenta
- Wszystkie dokumenty dostępne w jednym miejscu na na tablecie.
- Dostęp do wcześniej podpisanych umów.
- Agent pracuje na aktualnej wersji umowy, nie musi tworzyć wielu kopii.
- Agent nie musi dostarczać dokumentów papierowych do biura.
- Zapominamy o druku i skanowaniu.
- System nie przepuszcza umowy, jeżeli nie uzupełnimy wszystkich pól.
- Możliwość wykonania i dołączenia zdjęć do dokumentu.
Korzyści dla klienta
- Po zakończonej transakcji umowa trafia bezpośrednio na email klienta.
- Brak konieczności skanowania i drukowania umów.
- Obie strony zyskują kompletne dokumenty.
- Proces transakcji przebiega błyskawicznie.
- klient Infinite, biuro nieruchomości
Oni na co dzień korzystają z podpisu elektronicznego
50-70%
ograniczenie komunikacji mailowej i telefonicznej
80%
skrócenie całego procesu obsługi klientów
100%
gwarancja poprawności danych
Funkcjonalności w skrócie
- Repozytorium dokumentów stałych (baza szablonów dokumentów)
- Udostępnianie dokumentów metodą Drag&Drop (przygotowane i udostępnione z komputera)
- Możliwość integracji z systemami klienta (np. CRM, ERP)
- Zarządzanie dokumentami dostarczonymi ww. kanałami.
- Zarządzanie uprawnieniami użytkowników oraz jednostkami organizacyjnymi.
- Funkcjonalność logowania do Systemu.
Tylko uprawnione osoby mają dostęp do korzystania z Aplikacji i określonej wcześniej puli zasobów. - Kanały dostarczania dokumentu do aplikacji mobilnej eSign Mobile.
- Możliwość uzupełnienia pól formularza*
- Możliwość dodania zdjęć do dokumentu*
- Złożenia odręcznego podpisu biometrycznego*
*punkty mogą być opcjonalne lub obowiązkowe (formularz nie zostanie zapisany bez ich uzupełnienia)
Opinia prawnika: podpis elektroniczny jest prawnie dopuszczoną formą zawierania niektórych umów, zgodnie z rozporządzenie eIDAS. (Rozporządzenie eIDAS reguluje zasady działania podpisu elektronicznego i usług zaufania w całej Unii Europejskiej) oraz Ustawą z 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektroniczne (która zastąpiła ustawę o podpisie elektronicznym z 18 września 2001 r.).