1 min read

SIG zmienia operatora EDI

SIG – lider dystrybucji specjalistycznych materiałów budowlanych, obsługujący sektor budowlany i konstrukcyjny w całej Europie. Firma jest częścią międzynarodowego koncernu SIG plc z siedzibą w Wielkiej Brytanii, który istnieje od 1956 roku i notowany jest na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Grupa SIG obecna jest w 9 krajach Europy, tworząc rozległą sieć oddziałów handlowych, m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Beneluksie, Francji, Irlandii. Gwarantuje sprawną obsługę na każdym etapie prowadzonych prac budowlanych i wykończeniowych od małych obiektów po potężne inwestycje - hale sportowe, centra handlowe, lotniska. SIG od kilku lat rozwija się w modelu sprzedaży wielokanałowej, obejmującym zarówno tradycyjne metody sprzedaży, jak i dynamiczny rozwój sprzedaży e-commerce.


Wyzwanie: Zmiana operatora EDI

SIG zdecydował się zmienić operatora EDI ze względu na planowaną migrację systemu ERP i związane z tym wyzwania technologiczne. Dotychczasowe rozwiązanie generowało problemy, szczególnie w obszarach takich jak format zamówień, walidacja danych, oraz ograniczenia w systemie zarządzania dokumentami.


Rozwiązanie: Infinite EDI przy wielu niestandardowych elementach

Infinite wdrożyło kompleksowe rozwiązanie EDI, obejmujące wiele elementów niestandardowych, które wynikały specyfikacji działalności firmy SIG. Wdrożenie objęło między innymi:

  • Walidację zamówień:
    • Automatyczne zatrzymywanie i generowanie monitów przy błędnych zamówieniach, np. brakującym kodzie EAN.
  • Mapowanie miejsc dostawy:
    • Dostosowanie niestandardowych danych dotyczących ostatecznego miejsca dostawy do standardu SIG, co wyeliminowało wcześniejsze problemy techniczne wynikające z rozwiązań historycznych.
  • Ignorowanie nadmiarowych pól:
    • W fakturach przychodzących od dostawców, Infinite wdrożyło mechanizmy ignorowania nadmiarowych, nieistotnych pól, umożliwiając SIG automatyczną obsługę dokumentów bez konieczności ręcznych korekt.
  • Uzupełnianie kodów EAN:
    • Automatyczne dodawanie brakujących kodów EAN do zamówień zawierających specjalne indeksy transportowe, co umożliwiło dostawcom sprawniejszą obsługę zamówień.
  • Nowoczesna transmisja danych:
    • Zamówienia realizowane są poprzez REST API z wymianą dokumentów w formacie JSON. Dzięki temu proces przesyłania danych jest przejrzysty, szybki oraz umożliwia błyskawiczną reakcję w razie problemów.
  • Tradycyjna transmisja faktur:
    • Faktury wysyłane są w formacie XML zgodnym ze standardem obowiązującym w SIG, po wcześniejszej automatycznej walidacji poprawności danych.
  • Archiwizacja dokumentów:
    • Rozwiązanie obejmuje również długoterminową archiwizację dokumentów w formacie spełniającym wymagania regulacyjne.

Efekty: Automatyzacja procesów w ramach łańcucha dostaw

Wdrożenie systemu EDI (Electronic Data Interchange) umożliwiło SIG automatyczną wymianę danych z dostawcami. SIG wykorzystuje obecnie komunikaty INVOICE oraz ORDERS, a wspólnie z głównymi dostawcami planuje testy kolejnych komunikatów. Obecnie już połowa zamówień zakupowych trafia do dostawców z wykorzystaniem EDI. Jest to szybka, wygodna i skuteczna forma przekazywania zamówień.

SIG zmienia operatora EDI

SIG – lider dystrybucji specjalistycznych materiałów budowlanych, obsługujący sektor budowlany i konstrukcyjny w całej Europie. Firma jest częścią...

Read More

Black Red White optymalizuje procesy HR i monitorowanie sprzedaży dzięki Infinite Workflow

Black Red White S.A. to największy w Polsce producent i dystrybutor mebli, obecny na 55 rynkach zagranicznych, w tym w Europie, Japonii, Izraelu,...

Read More

PPF usprawnia łańcuch dostaw dzięki Infinite EDInet Suite

Partner in Pet Food (PPF) to czołowy europejski producent karmy dla zwierząt pod markami własnymi, zarządzający rozbudowaną siecią operacji...

Read More