Aktualności

Rewolucja w systemie e-faktur

Temat e-faktur wywołuje wiele emocji wśród przedsiębiorców i działów księgowości. Jest to naturalne, ponieważ w wielu firmach wiąże się to z przygotowaniem odpowiedniej infrastruktury IT. Firmy, które już teraz wysyłają do kontrahentów faktury elektroniczne (pamiętajmy, że zwykły PDF nie jest fakturą elektroniczną), mogą szybko dostosować się do nadchodzących zmian prawnych, wystarczy odpowiednie API integrujące ich system z platformą KSeF.

Dzięki integracji Infinite EDI z KSeF, użytkownicy naszego systemu nie będą musieli wprowadzać znaczących zmian w swoich infrastrukturach IT i ponosić niepotrzebnych kosztów związanych z nowymi regulacjami prawnymi.

– mówi Andrzej Mioduski, Pełnomocnik ds. Projektów Strategicznych.

Jednak większość firm, będzie musiała poświęć więcej uwagi nadchodzącym zmianom, zastanowić się, w jaki sposób dostosować procesy związane z fakturowaniem? Czy wszystkie faktury muszą trafić do KSeF? Czy potrzebne są dodatkowe inwestycje? Przedsiębiorcy powinni wykorzystać ten rok na przygotowanie się tych zmian, ponieważ według informacji podawanych przez Ministerstwo Finansów w 2023 roku, wysyłanie faktur do KSeF będzie obligatoryjne.

Przygotowania do wdrożenia e-Faktury warto rozpocząć jak najwcześniej.
Proces ten będzie wiązał się nie tylko z przygotowaniem odpowiedniego zaplecza technologicznego, ale będzie stanowił także wyzwanie organizacyjne. Mowa tu m.in. o wprowadzeniu odpowiednich procedur, przeszkoleniu pracowników czy weryfikacji pod kątem merytorycznym danych, które będą bardzo szczegółowo przekazywane w formie e-faktur do kontrolujących.

– mówi Katarzyna Wróblewska Associate Partner,
Dział Doradztwa Podatkowego, EY Polska.

Platforma KSeF poniekąd wymusza na firmach przejście na fakturę elektroniczną ustrukturyzowaną. Na dłuższą metę wiąże się to z wieloma korzyściami, m.in.:

  • znaczne skrócenie procesu obiegu faktur
  • ustandaryzowany format i późniejsza walidacja eliminuje błędy
    oraz konieczność ich korygowania
  • dostęp do faktur 24/7
  • brak konieczności archiwizowania faktur papierowych
  • szybszy zwrot należnego VAT-u

Zachęcamy do pobrania bezpłatnego ebooka, w którym odpowiadamy na najczęściej pojawiające się pytania oraz podpowiadamy jak przygotować firmę na zmiany.